onsdag den 10. maj 2017

Dronninglund DcH

Fredag den 5 maj, kørte Marianne og jeg samt vores 6 hunde afsted mod Dronninglund, Vi skulle på vores årlige tøsetur. Vi havde lejet en fin lille lejlighed, i Hals, hvor alle hunde var velkommen. Dejligt med et sted hvor hundene må være, og hvor der både var køkken og toilet. :-) Hazel og Izmoo var med for første gang, men hold nu op hvor er vores hunde dejlige, ingen sure miner, kun glade og tilfredse hunde. 
Her er det Uha der visker noget i Hazel øre 

Izmoo og Tough´y hygger

Lørdag tog vi ind til Dronninglund DcH hvor stævnet skulle foregå. og som sædvanlig, skulle der tages billeder af Foula hundene. Fra venstre Upsi, Dream, Zippo, Izmoo, Tweety, Zoomi og Karlo. Dejligt at få lov til at se mine hvalpe når jeg kommer til jylland. 

Og selvfølgelig også lige et Uha hvalpe billeder. fra venstre Zoomi, Tweety, Uha, Izmoo og Karlo

Lamu var også med. Og Lamu og Izmoo var over og lege hold nu op de fik løbet igennem, to bedste venner. 

Izmoo i løb

Selve konkurrencen, var en blandende følelse, lørdagens baner var svære, især for de unge hunde altså klasse 1 hunde, og Zoomi var heller ikke der hvor han skulle være, enten pløjede han sig igennem banen, så banebyggerne fik nok at lave, eller også løb han som han havde lyst til. Uha var her, der og over alt, vores GPS var ikke helt indstillet. men hold nu op hun var sjov at løbe med. 
Jeg som ellers er en gammel rotte i gamet, havde det ikke godt, syntes ikke det var sjovt at løbe agility, når det var som det var om lørdagen, og jeg skulle da godt nok tage mig sammen for at løbe om søndagen. 
Og om søndagen var det helt andre baner, Zoomi og jeg havde store kvaler med at komme fra start, dvs han ville tyvstarte og det ville jeg ikke, så i de to første løb kom vi ikke længere end til spring 3. Lysten var væk, men jeg tog mig sammen og gik ind i klasse 1, og snakkede med Zoomi om at jeg gerne ville komme igennem og prøve alle nr. og om ikke Zoomi hørte efter og løb r. ud af bukserne, og vandt klassen :-) Valgte så at trække ham fra sidste løb, :-)
Uha havde nogen sindsyg gode løb, men hele tiden lige ved og næsten, men en fornøjelse at løbe med hende, Og det sjove ved Uha er at man aldrig ved hvor hun er henne, heller ikke for dem der filmer hende :-) 
Zoomi med sin 1 plads præmie

Der blev taget billeder til stævnet, og her er nogen super gode af mine hunde. 
Zoomi over A-brættet

Zoomi over et spring

Uha over springet

Zoomi flyver 

Og flyver lidt mere. 
Desværre blev Marianne syg om søndagen, så hun lå og sov i teltet hele dagen, Ærgerligt når man havde glædet sig til en god og hyggelig weekend, 
Jeg satte mig over ved Maiken og Leila, og vi havde en rigtig hyggelig søndag, tak for selskabet piger :-) 
Turen hjem tog vi næsten i et hug, kun lige en lille pause for at tanke, men ellers gik det bare derud af. Bent havde passet Livi og Carson, og det er jeg mange gange taknemmelig over for, for ellers kunne det ikke lade sig gøre at tage afsted sådan. Tak Bent.

Ingen kommentarer: