lørdag den 14. maj 2016

Zoomi til rally prøve i Nr. Broby agility forening.

Hvad laver man på en friweekend, den bruger man selvfølgelig til en tur på fyn, hvor man selvfølgelig stiller op til en rally prøve med Zoomi. :-)

Zoomi har ikke trænet så meget rally, så jeg vidste ikke helt hvordan han ville gå, og slet ikke uden snor. Men igen må jeg tage hatten af for den lille fyr, Han er i den grad ligeglad med telte,  mennesker og andre hunde, der er rundt om ringen. Han er fuldstændig ligeglad med om der står en dommer inde på banen, han ser kun mig :-)
Vi var kørt til Nr Broby agility forening, som er mester i at holde rally stævner,Søde hjælper og Iben som er tovholder i klubben, laver et kæmpe arbejde, :-)
 Kommer gerne igen.
Nå men Zoomi skulle op i øvet klasse 2 gange, en gang hos Anita og en gang hos Conny. 

Spændende og med en smugle sommerfugle i maven, gik vi ind til første bane hos Anita. 
Pludselig have Zoomi glemt/ikke lært bakke øvelsen, (hahaha) han er normal en ørn til den :-) Men nej vi måtte lige lave om, Nå ja så havde Zoomi også mig med, og da jeg også lavede en fejl, så var vi vist lige gode om at få 89 point ud af 100 mulige, og dermed vores første pind til næste klasse. 


Næste bane skulle vi så op ved Conny, og ja sommerfuglene vendte tilbage. Men Zoomi viste sig atter som en stjerne, han gik så fint, Vi har endda indført en ny øvelse, som Zoomi også mestre fuld ud. og den hedder. 1 skridt sit, 2 skridt sit, 3 skridt twist :-) :-) Han lavede den så flot, eller, nåååå nej han skulle jo have lavet en sit og ikke twist, så om igen. Så blev den rigtig ifølge hvad der stod på skiltene. 
Vi fortsatte rundt, det gik så flot, han havde endda nået at lære bakke øvelsen igen, dygtig fyr. men så skete det igen, vi skulle lave en synkron vending, og her mente han at han lige skulle rundt om skiltet, nej nej nej Zoomi det er ikke agility hvor vi løber rundt om noget, det er rally og alt foregår foran skiltene, om igen, men denne gang var Zoomi ihærdig, og han mente han havde ret første gang, så han lavede det sammen, og tja så var løbet kørt. Men Zoomi vidste det ikke, han havde en fest :-)
Zoomi endte på 79 point, og jeg har stadigvæk den bedste Zoomi med hjem.


Zoomi fik lov til at låne dankortet, og gik på indkøb i en bod, Zoomi købte et par lækre bolde, noget legetøj til hans forhåbentlig små søskende, og så en masse guffer, måske deler han med de andre her hjemme :-)

Jeg knus elsker den lille blå fyr, han er bare så sej, og ja jeg fik ikke 100 point, men jeg fik en ny oplevelse nye erfaring med ham,  og jeg fik tilkendegivelser fra flere, at kunne man  belønne det glade hunde arbejde, og den glæde vi begge udviser :-) Så ville vi få maks point :-)

Her ligger han ude i sin elskede solvogn og hygger med et stykke legetøj. 

Ingen kommentarer: