tirsdag den 17. august 2010

Vejen DKK

Endelig skulle vi til Vejen, hvor jeg skulle løbe agility med Woogi og Aya om lørdagen, og om søndagen skulle Aya løbe agility mens Woogi skulle udstilles.

Lørdagen startede godt Woogi blev nr. 4 i agility åben, hun kom igennem de andre løb, ved dog ikke hvad placering hun fik. Hun løb godt, ikke noget med at bide i bukseben, kan man mon håbe hun har glemt det.....

Aya løb både individuel og hold. Det individuelle gik i agility klasserne knap så godt, hun sprang på et felt, og blev sat tilbage, hun lå dog som n. 6 eller 7 i spring åben. Og på vores hold løb hun også fejlfri.

Om aftenen sad vi sammen med Charlotte som lavede et rigtigt godt kalkunbryst på grill, Julie, Henrik, Bent, Marianne, Susanne og jeg. Det var rigtig hyggeligt. Vi havde en sjov snak om undskyldninger, og det gik vist lidt op i pjat......

Søndag skulle jeg lige løbe hold med Aya og da vores hold bestående af Henrik/Kanero, Flemming/Athene, Bent/Ticket og Allan/Ogaia, om lørdagen havde løbet så godt at vi lå nr. 1 så skulle vi også starte sidst, puha hvor var jeg nervøs, det var en meget svær bane, og jeg syntes ikke da jeg luftede Aya at jeg havde styr på hende, og det viste sig også inde på banen, hun var her, der og alle steder, jeg syntes jeg skulle råbe mere af hende end jeg er vant til. Det endte også med at Aya blev disket, et sted som jeg slet ikke havde set som en fælde øv øv øv.... Men vores hold beholdte første pladsen og vi fører hold konkurrencen i DKK SKØNT.

Så over i teltet skifte tøj og afsted op til udstilling med Woogi. Det var lidt af et show. Vi kunne allerede se på de første par hunde at den dommer ikke gav ved dørene, men det viste sig at blive endnu værrer. Jeg tror ikke jeg nogen sinde har set så mange gule, blå og røde bånd blive uddelt.

Der var næsten ingen rød tråd igennem hendes dømning og dog !!!!!!!! Man skulle have en hund der ikke kunne gå i snor, som var bange for sin ejer og som ihvertfald ikke kunne stå ordenlig og vise sig frem, sådan en hund kunne få exelent, ØHHHHHH hvordan den dommer kunne få sig selv til det må guderne vide.

Woogi viste sig rigtig godt, hun løb pænt, stod pænt og lod sig røre. Men det var jo ikke det dommeren ville have, Woogi var en for sød hund....... så vi røg ud med en "good" som svare til en 2 pr. Jeg som troede vi skulle fremme det gode i vores sheltier, godt nok står det i racestandarten at hunden er reserveret, men det er jo noget man gør den til...... Ingen af mine hvalpe er reserveret, og jeg kan da godt forstå, at når man møder nogen mennesker, som siger at sådan plejer sheltier ikke at være, næ nej men mine er glade og de er glade for deres mennesker. Hvis der har stået nogen potentielle sheltie køber og kigget på udstillingen, så har de jo også set at en sheltie ikke er en glad hund, jeg vil ihvertfald som opdrætter gøre mit til at det forsat er glade, fri og ikke nervøse hunde der kommer ud fra kennel Foula.

Så har vi da også prøvet det, hold da op der var folk som var rasende, Inge og Peiya som var nede og kigge skyndte os at pakke sammen og nærmest løb ned til agility ringen, her ser man da på glade hunde...

Jeg nåede at løbe agility åben og spring klasse 3 med Aya, vi havde et par gode løb.

Så en meget blandede weekend, men da vi kørte hjem, havde jeg stadigvæk mine glade og tillidsfulde hunde med hjem :-)

Ingen kommentarer: