mandag den 23. august 2010

Frijsenborg 2010

Endnu en weeked i hundenes tegn. Vi skulle til Frijsenborg. Hvor Risskov DcH afholdt et dobbelt landsdækkende agility konkurrence. Jeg havde meldt Aya og Woogi til. Vi kørte så snart campingvogen var pakket. Over midt på fyn gik bilen så istykker, Falck blev tilkaldt og jeg snakkede med Jan der jo har lidt forstand på biler, eller har han venner der har. Falck brugte lidt gaffatap og satte på en slange. Videre gik turen mod Århus, vi kunne ikke køre så stærkt, så vi ankom meget sent i Frisjenborg, og i pis øsende regnvejr. ØV ØV ØV.

Marianne og jeg luftede hunde i klip -klapper og bare tæer, skønt med mudder mellem tæerne !!!

Aya i en gang mudder!

Lørdag morgen gik vi ned til banen, der var faldet temmelig meget vand og det svuppede helt godt under fødderne på os. Billede herunder er agility banerne i forgrunden og slottet i baggrunden, ganske hyggeligt.



Springbanen var den der hurtigst blev mudret, og som I kan se på billedet så var der temmeligt pløret. Woogi kunne ikke finde ud af at springe, og aldrig før har hun revet så mange pinde som hun gjorde. Hvilket resulteret i at jeg trak hende fra sidst løb. Aya kunne godt springe, men hun kunne ikke se springene på springbanen, de faldt meget ind i baggrunden, og jeg valgte også at trække Aya fra de sidste klasse løb. Aya blev dog nr. 2 i agility åben. Sådan så området ud over det hele.Vores telte lå ikke op af agility banen, men omme bag, hvilke gjorde at vi skulle have stole med ned på banen, og det var meget mere publikum venligt da alle kunne se hvad der foregik, uden at alle vores telte stod i vejen.Der var mange forskellige udstillinger, her var det gamle biler, som jeg lige ville tage et billede af .

Man kunne købe sig fattig i jagt tøj og udstyr til hunde/katte og heste. Der var forskellige udstillinger, og som I kan se på billedet nedenunder, var der også udstoppet dyr. Jeg gik om lørdagen en tur med Dazzler og Ronja, og Dazzler var bestemt ikke stolt ved den store løve som viste tænder af ham. Ronja kunne ikke forstå hvad han dog var bange for.

Søndag gik Marianne og jeg atter en tur med Dazzler og Ronja. Og som I kan se så var Dazzler stadigvæk ikke særlig stolt af den store løve. Også selv om både Marianne og Ronja hjalp til.

Aya var i finalen om lørdagen, men da jeg dummede mig, så blev hun disket. Både lørdag og søndag var Zippo i finalen, og begge dage vandt han den. Super flot gået Zippo og Marianne.

Det var en temmelig våd og mudret fornøjelse, men ganske underholdene. Selv om vejret ikke var med os, så fejlede humøret ikke noget, heller ikke på alle hjælpere og arrangøre. Så en stor ros til Risskov DcH, som gjorde hvad de kunne, vejret er der jo ingen der kan gøre noget ved. Vel hjemme, fik vi os en god gang bad og vaskemaskinen prøver at vaske al mudder af vores tøj.

Ingen kommentarer: