fredag den 28. maj 2010

Pinsen

Åh ja, har man travlt eller travlt:-)
Jeg må jo heller fortælle lidt om min pinse. Jeg havde jo været så smart at give Marianne Woogi med til Bornholm hvor Woogi så skulle løbe agilitu konkurrence med Marianne, og som I kan se på de næste 2 billeder så havde de en fest, Woogi kom dog hjem med en 1 og 2 plads resten disk, men sjovt det havde de, endda så meget at Woogi lige måtte hænge lidt i Mariannes bukseben så der kom en pæn revne :-)

Aya, Ronja og jeg tog med Henrik og Kanero til Ribe, hvor Ribehundevenner afholdt et stort Kingsmore cup. Henrik kom og hentede os, Aya fik prinsesse pladsen nemlig et stort bur på bagsædet, Ronja og Kanero måtte slå sig til tåls med et lille bur bag i bilen. Afsted over sjælland og midt på fyn det gik, men så kom vi til at holde i kø, kø og kø. Og nå ja vi havde jo en fin bil med aircondition, men kunne vi finde ud af og bruge det, næ nej, instrukstionsbogen måtte findes frem, og tja lidt hjalp det da. Nå men total forsvedte ankom vi til Ribehundevenners plads, fandt en plads til vores telt, Henrik slog det op mens jeg gik en tur med Kanero, Aya og Ronja. Folk´s kommentar var da også, nej Pia en border klæder dig !!!!!! Nej har du fået ny hund!!!!!!
Ingen kommentar fra mig vel:-)
Vi kørte ind til Ribe bestilte en pizza og kørte videre hen til den lejlighed som vi havde fået lov til at låne. En stor tak til Lone som vi egentlig ikke kender, men som ganske frivillig stillede hele sin lejlighed til rådighed for os.
Næste dag tog vi ind til pladsen, Aya skulle løbe ag 2 og de åbne klasser. Agility kl 2 fik vi fejl øv øv og agility åben blev vi disket. Spring åben blev vi nr. 6. Henrik og Kanero fik også nogen gode placeringer. Hele dagen var der hedebølge alle svedte og alle blev røde puha. Da vi var færdig med at løbe ringede vi og bestilte en pizza, jeg fik den hentet og hjem for at slappe af. Senere på aftenen gik vi en tur med hundene, Kanero var ved at spise en løs hund, og da jeg endelig gav Aya lov til også at nappe den, så sagde Aya nej du er vel nok en sød hund:-( Ejeren kom luntende hen til os og sagde mange gange undskyld grrrrrrr.
Søndag var dagen hvor der også var DM udtagelser til fælles DM. Der var lidt nerver på. Spring åben var svær og mange fejlede, men Aya og jeg gav den gas og endte på en 4 plads. Det samme med Agility åben fejlfri og en 10 plads, så Aya fik 2 DM udtagelser med hjem skøøøønt. Og hun kom såmen også med i finalen som skulle løbes om mandagen. Vores sidste løb var spring klasse 3. Aya er jo først lige rykket op i den, og i spring klasse 3 skal man have 3 certer så bliver man spring champ. Tja og med over 30 hunde i klassen så skal man ikke fedte rundt. Så vi gav den fuld gas. Og det var så sjovt at løbe med Aya og høre folk råbe efter mig, så løb dog Pia, hmmmm de skulle prøve det skulle de HE HE HE. Aya endte også her på en 4 plads, nr 1 og 2 var spring champ nr. 3 var det desværre ikke og ud over det så var det en Tysker grrrrr. Så Aya fik ikke sit første cert øv øv øv. Henrik havde en rigtig øv dag. Kanero blev disket, han fik dog massage og det viste sig at han havde problemer med et par rygvivler. Aya fik også massage, men hun fejlede heldigvis ikke noget.
Færdig med dagen, ringede vi igen efter mad, og det pinlige var da jeg kom for 3 gang i træk ind til pizzamanden så hilste han meget venligt på mig, hmmmm nu har vi været der for tit:-)
Mandag tog vi atter ind til stævnet, vi havde to løb et agility løb og finale løbet. Agility klasse 2 endnu en fejl og det blev til en disk øv øv. Så kom vi til finalen, en svær bane men en sjov bane. Henrik skulle starte som nr. 4 og jeg som nr. 6. Tja hvad gør vi, de andre der var i finalen er temmelig hurtige, men lad os nu lige se starten. OK det gjorde vi så, første hund lagde ud med ca 32 sekunder fejlfri, øhhhh vi kiggede på hinanden og sagde der skal gives gas, ingen af os ville kunne slå den tid, men vi skulle have det sjovt. Henrik blev disket. så blev det endelig min tur, alle dem der ikke løb sad hele vejen rundt om banen, der blev hujet og heppet helt vildt, så jeg lagde et voldsomt pres på Aya og det er noget hun syntes om. Det gik bare derud af. Indtil et sted hvor jeg skulle have hende uden om et spring, jeg stod rigtig spærrede endda for den side hun ikke skulle tage, og jeg har fundet ud af at Aya bare skal have ca 10 cm så kan hun komme imellem mig og spring støtten. ÆHHH Disk øv øv men vi løb videre folk klappede, det var bare så fedt.
Turen hjem gik fint, og vi fik da snakket om hvor gode vores hunde havde været, og hvor sjovt at Aya og Kanero lige pludselig er blevet så gode venner. Tak til Henrik og Kanero for en god og hyggelig weekend.
Det bedste var dog senere på aftenen kom Woogi hjem, næ hun var glad for at se mig, og jeg var selvfølgelig også glad for at se hende.

Ingen kommentarer: