onsdag den 5. maj 2010

Hillerød den 1 og 2 maj.

Så kom dagen hvor vi kørte til Hillerød. Vi havde pakket alle hunde og alt vores udstyr. Afsted ud over stepperne :-)

Det var kun Aya der skulle løbe, Lørdag startede med agility åben, tja der var vi bare med, da vi fik en af vores utallige disk. spring åben derimod gik ok, jeg skulle godt nok kalde rigtig meget på Aya men vi kom igennem og faktisk blev hun nr. 9 ud af godt 90 hunde :-) Næste løb var hold løb. Jeg er så heldig, at Aya og jeg er kommet med på et hold. Vores hold hedder ATAK og består af Flemming med sin Groenendael Athene, Bent med sin Border Collie Ticket og Henrik med sin Border Collie Kanero, derved også vores navn ATAK nemlig det første bogstav i hver hunds kaldenavn :-) Vi løb os ind på en fornem 2 plads, hvilke vi var godt tilfredse med :-)
Aya sidste løb den dag var agility klasse 2, her løb hun rigtig godt og blev nr. 3 og fik dermed en opryknings pind til næste klasse. Aya er jo faktisk først i sidste weekend rykkede op i klasse 2. Dygtig hund. Turen hjemaf sov Marianne og jeg en del væk af. Men hjem kom vi da, fik pakket ud, spist og gik derefter i seng igen.

Søndag morgen kl 0500 ringede vækkeuret og en dag i hundenes tegn stod for døren.
Ankommet til Hillerød kl 0800, og det første vi skulle var at gå bane gennemgang i spring åben. En mærkelig bane, jeg kunne slet ikke finde ud af hvor jeg skulle være henne, og det viste sig også da vi løb for vi blev disket. Agility åben havde Aya så meget fart på at hun røg af vippen og balancen, så også her en disk. PYYYYY en lang dag hvis det skulle fortsætte. Men heldet kom til os igen. Først løb vi hold, her havde Aya 5 fejl men ellers løb hun rigtig godt. Vores hold endte på en samlet 2 plads SEJT. Tak for kampen gode holdkammerater.
Vores sidste løb var spring klasse 2, jeg skulle starte som nr. 2 og jeg syntes banen lå til mig og Aya, så vi gik ind og gav den gas. Og atter var vi bare rigtig gode, endte på en 2 plads fejlfri og igen en opryknings pind til klasse 3. Nu mangler vi bare en for at være i klasse 3.

Vel hjemme efter en laaang men rigtig god weekend, faldt der ro på os og hundene, vi spiste en pizza og gik derefter på hovedet i seng. Vel vidende at vækkeuret atter ville ringe kl 0500, men denne gang skulle man på arbejde og hundene kunne bare sove ud efter en lang weekend.

Ingen kommentarer: