onsdag den 6. januar 2010

6 uger gamle

Så er hvalpene 6 uger. Der sker rigtig meget med dem. Igår var Johanna og Kirsten på besøg, Hvalpene blev endevendt, tjekket og kontrolleret, og konklutionen var at det er nogen rigtig lækre hvalpe :-)
Sanne og jeg var på indkøb, jeg skulle have 4 små halsbånd til de små, det er ikke noget man kan få i Assens, så vi måtte på en lille køretur, og fandt så 4 små halsbånd til dem. De er ikke helt enig med mig når jeg sætter det på dem. Men sådan er livet nu. Så er vi igang med bur træning, de kan jo ligeså godt vende sig til at buret ikke er et farligt sted.
Her er det Ozzy og tæve 2
Hvad er det dog for et mærkeligt sted, og jeg måtte flere gange sige nej til dem, når de bed i lynlåsen.
Woogi ville også gerne ind i buret,
Så gik vi igang med udendørs træning, idag kom alle ud på en gang, jeg havde taget Woogi, Ronja, Coco og Paya med ud. Der var dømt leg.....
I dag havde vi besøg af Rikke. Rikke ville bare lige se hvalpene, hun kan rigtig godt lide Woogi. Nå hvor var hun glad for de små. Først var det Ozzy som skulle med hende hjem, men senere blev det til en af tæverne, men jeg tror faktisk at hun kunne have taget dem alle. Lige inden hun skulle hjem tog hun tæve nr 2 op og sad og nussede hende. Det skal siges at Rikke har langt hår, pludselig havde Rikke en hvalp oppe i hovedet enten med poter på hendes øjne, mund eller næsen og da det ikke var sjovt nok, så kravlede den rundt om halsen på hende, tilsidst lagde hvalpen sig om på ryggen mens hun faktisk lå rundt om halsen på Rikke. Og Rikkes gode lange hår blev tygget godt i.
Da Rikke skulle hjem, skulle jeg lige holde mantal på hvalpene. Og der var kun 3........ Jeg lukkede ikke Rikke ud før jeg fandt nr. 4 hvalp. Måtte råbe op til Sanne om hun havde taget en af de små op, men det havde hun ikke, så ledte jeg lidt og lille pigen kom ud inde fra værkstedet. Puha så måtte Rikke godt gå :-) :-)
Aya har fået fjernet sine sting, så lidt pause endnu, også tror jeg vi spærre fyn af, for så slipper jeg hende løs :-) og jeg ved nok ikke hvor hun havner henne.

3 kommentarer:

Anni Pedersen sagde ...

Jeg glæder mig også til at se dem i morgen. Dejligt du også burtræner dem, vores hunde elsker også at putte i et bur.

Cool Design Shelties sagde ...

Hvalpene ser rigtig fine ud :o) Det er sådan en sjov tid lige nu!! Tiden går bare alt for stærkt, lige pludselig rejser de til deres nye familier og der bliver så tomt, så tomt.....ikke fordi det kan nu også have sin charme ;o))

Fortsat held og lykke med dem :o)

//Bente

Ann Borreskov sagde ...

Sikke fine billeder. Hvor er det godt at du både burtræner dem og vænner dem til halsbånd (-:. Vi er i fuld gang med at gøre klar til vi skal hente ozzy om 16 dage ...Det bliver så dejligt (-: