lørdag den 22. september 2018

Funny kuld født.

Så skete det endelig, Lamu fik hvalpe :-)
I løbet af ugen havde jeg taget temperatur på Lamu Ikke at Lamu syntes det var fedt, men sådan er det. 
Normalt skal temperaturen falde med 1 grad også har man små 24 timer til forventet fødsel. 
Men her over hos mig, gør tæverne ikke alt efter bøgerne.
Man dropper ihvertfald ikke i temperatur. 
Maiken skulle komme her over og være med til fødsel. Maiken skulle tage toget og være i Ringsted kl 1418, så jeg kunne tage hende med hjem fra arbejde. 
Temperatur var ikke faldet som den skulle, men alligevel var den kommet ned på 37.3 snakkede med Maiken kl lort om morgen, og vi blev enig om at det nok blev fredag hun ville føde. 
Alligevel var Maiken så klog at hun tog et tog før end planlagt, og jeg fik før fri. Så afsted hjem det gik. Lamu kom ud til Maiken og var selvfølgelig glad, men da jeg ville tage temperatur på hende, krummede hun ligesom ryg. Hmmmmmm

Nå men hundene blev luftet, ganske kort, vi fik lidt mad. Og pludselig blev Lamu urolig, løb fra os ind til føderummet og tilbage igen, og hun pustede, måske vi skulle gå ind i værelset med hende. De andre hunde blev smidt ud med et kødben og der var total ro her. 
Kl 1355 begyndte vi at skrive ned hvad der skete, og kl 15.06 kom første hvalp. Og sidste hvalp kom kl 16.40

Hold da op det gik stærkt, stor forskel på Uha kuld her kom der et par veer og wupti hvalpen var ude
4 på stibe

Den stolte far eller noget ser på sine første børn

En meget træt Lamu efter en meget nem fødsel

Lamu er meget sød ved sine børn

Hannen
Tricolour 
Født kl 15.06
Vejede 240 gr



Tæve 1 
Bi Black
Født kl 15.25
Vejede 175 gr



Tæve 2
Tricolour
Født kl 16.17
Vejede 245 gr



Tæve 3
Blue merle
Født kl 16.40
Vejede 185 gr


Vi er allerede igang med stå øvelsen

4 skønne hvalpe i fødekassen oven på dynen

Tricolour tæve

Zoomi og hans datter 

Hej du, jeg er din far :-)

Mens Maiken ligger på luftmadras, så kan Lamu jo godt stå på den, mens Maiken holder madskålen :-)

Alt er gået så godt, der har slet ikke været nogen problemer Lamu passer hvalpene fint, Hvalpene er meget livlige og passer man ikke på så er de over stok og sten.
De andre hunde har lugtet og set hvalpene, de er ikke specielt imponeret over dem. 

Alle hvalpe er afsat. og jeg glæder mig helt vildt til at følge dem, og jeg vil selvfølgelig også byde de "nye familie medlemmer " velkommen i Foula verden. 


Ingen kommentarer: