søndag den 10. september 2017

Zoomi til rally prøve

Lørdag den 9 september var Zoomi og jeg til vores første rally prøve i over 14 måneder. Jeg var blevet lokket med af Mona. 
Det var specialklubben for belgiske hyrdehunde kreds 6 der afholdt stævnet. 
Det var et super flot arrangement, gode forhold, super god mad, gode præmier, og dejlige glade mennesker. 
Tak til alle for at holde sådanne prøver for os. 
Her sidder Nellie, Zoomi, Dixie og Tuci
 
Zoomi skulle for første gang op i ekspert klassen, ihhhh hvor var jeg nervøs, jeg hader at skulle have hunden på højre side, Zoomi kan godt, men jeg kan ikke, stakkels ham.
Men med hjælp fra Mona fik jeg nogenlunde banen ind i hovedet. 
Vi gik i gang, Zoomi var en stjerne, han lavede alt hvad jeg sagde han skulle, men men men dumme dumme mig, jeg lavede et skilt modsat, istedet for at gå venstre rund gik jeg højre rundt. Øv det kostede lige 10 point :-( :-( 
Så var der lidt fratræk på 4 point, som dommeren sagde Zoomi havde 4 fratræk og jeg 10 ups. 
Så endte på 86 point, havde jeg ikke lavet fejl havde vi fået 96 og først cert, undskyld Zoomi. 
Bagefter fik Zoomi, Nellie, Tuci og Dixie lov til at søge de gode godbidder som Maiken havde lavet til Zoomi. 


Og på vej hjem i bilen, en meget træt Zoomi
Tak til Mona for sparket i r... og til Charlotte for rigtig god selskab. Det kan vi godt gøre igen.

Ingen kommentarer: