mandag den 4. september 2017

Izmoo er nu blevet mentalbeskrevet

Så kom dagen hvor Izmoo skulle mentalbeskrives, noget som jeg gør med alle mine hunde. 
Hundene er jo altid i en flok, og det er sjovt at se hvordan de så er når de er selv ude. 
Izmoo kan virke som en meget frembrusende, vild hund, men skinnet bedrager. Hun er faktisk meget ligesom de andre sheltier jeg har. 
Hun tager villig kontakt med fremmede mennesker, og følger med, når de går  med hende, hun vil ikke lege med os, og hun vil slet ikke jagte. 
Men hun syntes det var enormt hyggeligt at holde 3 min pause, hvor hun kunne ligge stille og ordne poter :-) :-) 
Her ser hun et spøgelse
De næste øvelser er overraskelser. Først kommer der en kedeldragt nærmest op i hovedet på os. Izmoo røg tilbage, og var sikker på jeg nok skulle klare den, Og ja ja, som sædvanlig, skulle jeg snakke med den blå kedeldragt. 
Det samme galte kæden på pladen, Izmoo røg bag mig, og jeg fik igen, en rigtig hyggelig snak med kæden :-) :-) 
Så kom spøgelserne, hele 2 stk, ok sagde Izmoo nu må jeg træde i karakter, nu står jeg foran Pia og gøer og skælder ud, men men men, da de var inden for små 10 meter sagde Izmoo, nu klare du resten Pia, og væk var hun :-) :-) nå ja og igen igen, måtte jeg snakke med spøgelserne, og tage deres spøgelsestøj af dem, og wupti det var mennesker, og Izmoo sagde nåååååå, det vidste hun da godt :-)

S
Til sidst kom der skud, og jeg vil til enhver tid påstå at Izmoo absolut ikke er skudræd, men i mine øjne var hun total færdig i sit hoved, hun kunne ikke magte mere, hun reagerede ved de to første skud, hvor jeg leger med hende, men jeg fik hende igang med at lege med det samme. Så skal vi stå stille og høre på to skud, der ville hun godt væk. Det skal også siges at skudene er temmelig høje. Men både før vi var på og efter var der slet ikke nogen reaktioner på skud fra hende af. Og her hjemme og i skoven, når der bliver skudt, så reagere hun overhovedet ikke. 

Men en super hyggelig formiddag i selsskab med klubben for små selskabshunde, og Gitte, Tak Gitte for at komme med Izmoo og for at være med, syntes det er dejligt at du nu har oplevet en mentalbeskrivelse, og håber at du også engang vil tage den, med en kommende hund :-) 


Ingen kommentarer: