lørdag den 4. april 2015

Påske og færdighedsprøver

Her i påsken kom Mona med hendes to dejlige tervuerner Dixie og Tuci. Mona skulle til noget fødseldag her over om torsdagen, så hun kom og afleverede de to piger, og kørte videre. Om eftermiddagen tog vi på gå tur, Dixie, Tuci, Aya, Livi, Zoomi og Uha, Skøn tur med 6 velopdraget hunde.
                                                             Her er det Tuci og Dixie

Livi, Tuci og Dixie

Søde Uha

Aya og Zoomi i rette element

Uha og Livi
Fredag tog Mona og jeg på gåtur med hundene så mine kunne blive trætte, da de senere på dagen skulle være selv hjemme. 
Her er det Tuci der gerne vil ind til fårene


Åhhh ja siger Livi må jeg ikke også.

Det er da nemt med 6 udtrækslinier

Yeaha siger Dixie vand :-)

Så kørte Mona, Dixie, Tuci, Zoomi og jeg til Ringsted. Vi skulle op i henholdsvis rally og færdighedsprøve med hundene.
Mona havde valgt rally, og jeg færdighedsprøve.

Det var Johanna og Anja der havde lavet dette arrangement, Der er lavet en indsamling mod kræft, og det hedder "Hundesport mod cancer" alle pengene går direkte til kræftensbekæmpelse, og der er en masse frivillige der laver diverse arrangementer.

Zoomi er egentlig ikke gammel nok til en færdigheds prøve, men da den var uofficie, måtte han godt stille op. Jeg havde læst på det, Det er en del tricks øvelser, og da Zoomi har lavet flere af dem til træning hos Johanna kunne det være sjovt at se om han kunne huske dem.
Og ikke nok med det, men vi ville få et stykke papir på vores prøve, altså det var næsten ligesom en rigtig prøve.
Så selvfølgelig kom der et par sommerfugle, men det skal jo til :-) Men Zoomi på næsten 7 mdr tog det hele i stiv arm, han var så fokuseret på mig, og så slet ikke de andre hunde, mennesker eller de to dommer. Han var bare på hele tiden, og selvfølgelig kunne han ikke alt til fuld point, men det var nyt for både ham og mig. Man har i alt 11 øvelser, må dog vælge en fra, jeg valgte dem alle sammen :-) Man kan i hver øvelse få 5 point og for at rykke op i næste klasse skal man have 3,5 point i gennemsnit :-) Zoomi havde ved Johanna  4,6 point i gennemsnit og hos Anja 4,2 point. Er så stolt af den lille fyr.
Zoomi i en cirkle 2 gange omkring mig

Zoomi i 2 omgange rundt om pinden


Target på en pind

Valgfri, her står han i en kasse med alle 4 ben
Første video er lidt sløret men hvis i har lyd på så kan i høre hvad Johanna har af kommentar 




Her er 2 video

Zoomi færdigheds prøve nr 2

Det har været nogen dejlige dage, nu er her ro i huset, og vi skal bare nyde resten af påsken :-)

Ingen kommentarer: