mandag den 13. april 2015

Dejlig weekend i det nord jyske

Fredag havde jeg fri, og op af formiddagen kom Marianne, Zippo og Fanta. Vi pakkede bilen med masser af stævne ting, samt mine 5 hunde. Derefter kørte vi først over til Mona, som var så sød at lave en lille frokost ( med alt mulig ) og der blev Aya, Livi og Ronja så. De skulle passes der hele weekenden. 
Derefter tog vi den lange tur til nord jylland. Vi var nemlig på vej til et stort weekend stævne som Ålborg og Dronninglund skulle afholde. 
Vi var så heldige at vi havde fået lov til at bo hos Leila og Rene. Et super 5 stjernet hotel :-) Så gæstfrie og skønne mennesker. Dejligt og TUSINDE TAK begge to :-) 
Lørdag var det Ålborg DcH der stod for konkurrencen, flere af mine Foula hvalpe skulle enten deltage eller var bare med som heppekor. Og som sædvanlig skulle vi have et ægte Foula familie billede. Det var hvalpe efter Ronja, Woogi og Uha
Fra venstre Tweety, Ozzy, Zippo, Upsi, Zoomi, Uha og Junior. Tak for det dejlige billede Ann. 
 

3 brødre fra 3 kuld. Junior efter ( Woogi/Chip) Ozzy efter ( Woogi/Carson) deres første kuld, og Upsi ( Woogi/Carson) andet kuld. 

Og her et kommende kæreste par
 


Selvfølgelig også lige et billede af de to små blå brødre Zoomi og Tweety. 


Mette er ved at børste Upsi :-)

Jeg havde en ting jeg ville opnå ved denne weekend, og det var at Uha tog 12 slalom pinde både med mig på højre og venstre side. Har haft store problemer med det. Og om ikke den skønne lille hund, havde hørt det, og leverede 4 gange super slalom :-) Så var der jo selvfølgelig andre ting men hold da op hvor er hun sjov at løbe med. Jeg skal også selv finde ud af hvor jeg er henne i forhold til hende. 
Her er vores løb fra lørdag



Vi tog derefter ud til Lille Vildmose mose og gik en skøn aftentur med hundene, Zippo, Uha, Fanta og Zoomi er bare så gode sammen, de to blå er total gode venner, og de to tric er som et gammel ægtepar, de ved hvor de har hinanden henne. Ej hvor har vi nogen skønne hunde Marianne :-)





Efter en lang dag, Skøn aftensmad som Rene havde lavet, super selskab, gik vi godt trætte og brugte i seng. 
Fanta og Zoomi sov på gulvet, Uha i min seng og Zippo i Mariannes seng, dog om morgen ville Uha lige over til Marianne og se om hendes seng var ligeså god som min :-) Zippo kom også over og sagde godmorgen, han er den bedste lille Zippo fyr :-)

Da vi køre afsted til stævne pladsen tidlig om morgen, snakker vi om resultat bøger, jeg sagde til Marianne at jeg kun havde min med, hvis nogen ville se om Uha var i rigtig størrelse :-) :-) 
Og jeg satte mig et nyt mål, det var selvfølgelig slalom, men også vippe problem, i går nåede vippen ikke at bevæge sig før Uha sprang af. :-(
Vi startede op med Agility klasse 1, og om ikke Uha valgte at løbe fejlfri, og om ikke også at jeg skulle aflevere min resultatbog :-) Og om ikke også hun gik hen og vandt klassen. Hun tog slalom, ingen flyver på vippen, ialt et super godt løb :-)
Ja ja træerne vokser ikke ind i himmelen, og både ag åben og sp åben blev vi disket, ups, jeg dummede mig, sagde for det første frem til Uha, og det gjorde hun så, dog var det mig der stod lidt i forkert retning, og jeg glemte også at det ikke var de gamle rutinerede hunde jeg havde med, så jeg troede hun kunne noget, men nej hun løb ikke som hun skulle, men det vidste Uha heldigvis ikke. 
Sidste løb var spring klasse 1. og atter tog vi os sammen, Uha løb fejlfri, fik igen en pind i bogen og hun vandt igen klassen :-) 
Seje lille Uha. 


Uha og jeg er rigtig ved at finde hinanden, og jeg er måske ved at finde glæden i at løbe konkurrence igen. Den har været langt væk, altså glæden. Men håber med den lille glade hund, at jeg igen kan finde glæden. 
Det bedste ved at være til stævne efter så lang tid, er at man får en MASSE KRAMMER :-) alle de søde agility mennesker jeg ikke har set siden jeg stoppede med Aya og Woogi, de er der stadigvæk, og vi er alle en stor glad agility familie :-) Tak for alle tilråb og søde ord når jeg kom ud af banen med Uha og det har været så fantastisk at snakke med jer alle igen :-)

Nu kan jeg kun snakke for mig selv, men hold da op en skøn weekend, jeg og hundene har haft sammen med Marianne, syntes vi supplere hinanden så godt,vi ved hvornår vi har brug for hjælp, vi ved hvornår vi vil være for os selv, Vi kan tage hinandens hunde ud, gå med dem uden nogen af os bliver sure. Det kunne være så hyggeligt at have sådan en tur igen :-) 
Vil også sige tak til Kirsten som passer Carson, og til Mona som ville passe de 3 tøser, som jeg ikke kunne have med, uden jer kunne det her ikke lykkes :-) :-)
Der er mange indtryk der stadigvæk skal fordøjes, men det er gode indtryk. 

Ingen kommentarer: