søndag den 8. april 2012

Viva mentaltest 2012

Så kom dagen hvor Viva skulle til unghunde mentaltest. Jeg var ikke helt stolt ved det, da jeg ikke var helt sikker på at hun ville kunne klare det, men jeg tog fejl :-) :-) :-)

Her sidder Viva og bliver nusset af testlederen Jørgen :-) Så går han en tur med Viva :-)

Og om de ikke lige igen skulle have en lille nusse time :-)

Så blev det til legetime, vi skulle kaste en stor klud til hinanden, og Viva skulle gerne løbe rundt mellem os, og til sidst løbe efter kluden når Jørgen kastede den.

Tja det er min siger Viva, og da Jørgen ikke kender Viva og min leg hvor jeg skal løbe efter hende, tja så blev hun bestemt skuffet :-(
Det er ikke fordi vi står og nyder udsigten, men Viva skulle vise hun har jagtinstinkt :-) Jubiii tænkte jeg noget hun kan, not...... Hun så næsten ikke den lille hvide klud, og da den hverken sagde som et rådyr eller fasan, hvad skal man så lave med den.

Hun løber lidt frem, men nej, man kan ikke snyde en jagt groenedael :-)

Vi stod også stille i 3 min, pyyyy det er lang tid, Viva fik kigget lidt på græsset.

Så derfra begyndte det vilde. Vi skulle gå hen af en sti, og pludselig kom en kedeldragt op i fuld højde, fyyyyy for pokker sagde Viva, den klare du Pia og væk var hun. Dog var hun ikke lægere væk en testlederen og gruppen .-)

Jeg gik halvt hen til dragten, og Viva besluttede sig at følge med :-)

Og da jeg nåede helt hen til dragten , kom Viva hen og snuste og sagde nååååå det var ikke andet. :-) Dygtig pige

Om vi ikke atter skulle på en lille tur, og denne gang var der en metal kæde der blev trukket hen over en plade, Viva reagerede ved at stille sig ved siden af mig, og kiggede lidt på det.

Og dygtig som hun var så gik hun selv hen og kiggede på pladen :-)


Så kom de..... Spøgelserne, 2 stk endda, ude i den midtjyske hede pyyyyy sagde Viva de ser godt nok farlige ud. Hun startede med at stå foran mig, men så tog hun beslutning om at jeg nok kunne klare dem.
Tilsidst stod de meget tæt på os, og jeg skulle slippe Viva, nåede at tænke godt hun har navne skilt på :-) Men ikke min Viva, hun lader mig ikke sådan i stikken.
Hun var nu heller ikke helt sikker på disse mærkelige væsner.


Bare så I ved det de jyske spøgelser, dem kan man snakke med :-) Og de er endda flinke:-)


Og man kan endda tage deres hoved af, hmmm tænker Viva det ser noget mystisk ud !!!!! Pyyyyy siger Viva det er jo bare en menneske der er inde i det mærkelig dragt, og Viva var glad igen. :-)
Det sidste vi skulle igennem var skud. Viva og jeg skulle under de to første skud leget med en sæk, Viva syntes det var rigtig sjovt, skulle dog lige se hvorfor der blev skudt, men optog legen helt vildt igen. Ingen reaktion. Så skulle vi stå stille hvor der atter kom 2 skud, og her stod Viva bare helt stille. Dejligt.
Konklusion på hele denne test, var at jeg har en rigtig god og fornuftig hund, som er god til at afreagere når hun har været udsat for noget. De sagde også at hvis der bare var gået nogen sek mere så havde hun også selv fundet ud af at hun godt kunne tage hen til både kedeldragt og spøgelser uden hjælp. Hun var min super hund :-)


Vi skulle også se Milan, som er Viva kæreste, han er bare total lækker, og nogen af hans øvelser var som overspilning af Viva :-) To super gode groenendael.

Her er det Milan og Viva i Søby til mentaltest



Alle billeder er taget af Germaine Nielsen http://www.charmaines.dk/, tusinde tak for en god dag Germaine, og stort tak til Mette G G som kom og heppede og til Jette som gad køre med der over :-)

Ingen kommentarer: