onsdag den 1. juni 2011

I går blev hvalpene chippet, og fik dermed officielt deres navne, Annette kom her ud, og efter oplevelsen ved sidst kulds chipning så var jeg ikke nervøs, men spændt. Men Annette er suveræn, hun tog sig tid, forklarede hvad jeg skulle gøre, og selvfølgelig sagde de piv, men bagefter tog Annette hver hvalp op til sig og snakkede med dem, for ikke at skulle være helt bussemand, en rigtig god oplevelse. Tak Annette. Marianne hjalp til, hun kom med hver hvalp, så der var ikke nogen tvivl om hvem der hed hvad. Super tak Marianne, og jeg håber dine ben har det ok i dag :-)Nå men billeder skal der jo tages og jeg var ude i haven, og sad bare og kiggede på dem og tog billeder.
Her er det Chinook der tænker over om han skal grave hul, ligge sig ned eller lege med de andre?
Dream ville lige forbi vippen, som de jo alle kan :-)

Og Upsi som nu har fået sit kalde navn nemlig Upsi hans smil siger det hele:-)

Så leger Lille Pige og Chinook

Viva skal lige være sikker at de ikke laver noget, som hun går glip af :-)

Lille Pige i stort spring hen mod Viva.

Hvem anden en lille pige kan få tunnel til at krumme sådan sammen.

Efter Chipning skulle vi jo til vores sidste træning hos Johanna med Viva og Zippo. Da hvalpene ikke må have halsbånd på, så måtte kravlegården med, Bent tog også med så vi var flere om de små. Her står Bent og har det store overblik sammen med Viva og Woogi. Oppe på min taske sidder Dream, som vi omdøbte Aben, da han kravler fantastisk. Herligt Helle :-)

Selve træning for Viva var tja hvad skal jeg sige, knap så god. Jeg skulle kæmpe med at få opmærksomhed fra hende. Men hendes øjne/ører var over ved hvalpene. Jeg blev enig om at lave noget at det hun kan, da hun slet ikke kunne koncentrere sig. Vi kan snakke om en rækkefølge i følge Viva som hed sådan Hvalpe-Zippo -Pia puha dårlige ods :-(

Efter vi var færdig, tog jeg Woogi og en eller to af hvalpene og gik ud på pladsen, lidt væk fra de andre der gik og trænede, så fik de set nye steder og de hørte biler, mennesker osv.
Måske ikke mit bedste billede, man kan se farten på Dream og Woogi.

Se hvad jeg har Dream, vil du gerne have den :-) Woogi nød det, og jeg skal love for at hun fik løbet igennem.

Skøn aften, selv om vejret ikke var det bedste, tak til Bent og Marianne for at I gad have de 4 hylere med i bilen :-

Ingen kommentarer: