mandag den 13. juni 2011

God pinse i Ribe

Så kom dagen, hvor vi skulle til Ribe Hundevenners store arrangement med Kingsmore cup. Aya skulle løbe for første gang i over 3 mdr. Jeg var spændt på hvordan hun ville klare det. Nå men først skulle Henrik og Ina komme, tingene blev pakket i bilen og Viva og Aya ligeså, og derefter gik turen til Ribe. Det var også Viva første agility konkurrence som tilskuere :-) Ankommet til området og telt/luftmadres og andet blev slået op, og pizza købt, så kom Iben med sin søde groenendael han Casfan Milan. Ihhh altså hvor var han lækker og det syntes Viva bestemt også. Efter en del snak gik vi en tur med 4 border og 3 groenedael, dejligt at ingen fløj i hovederne på hinanden. Billede her fra venstre er Milan og Viva.
Milan er på alder med Viva. Så de to kunne lege rigtig fint.

Senere på aftenen gik jeg i seng. Viva og Aya havde deres bure stående i teltet, og jeg lod dem selv vælge om de ville ligge deri eller oppe ved mig. Begge hunde valgte at ligge i hver sit bur.
Her er det Viva der lige kigger :-)

Og Aya er næsten faldet i søvn.

Lørdag blev jeg disket i begge de åbne klasser, jeg lavede dumme fejl, jeg er jo også lidt rusten efter ingen konkurrencer i flere måneder. Begge klasse 3 løb rev Aya mange pinde, derefter kom hun til massør, men fik afvide at det var formen og de par ekstra kg hun har taget på efter at have taget hvalpemad. Woogi var kommet med Johanna derover og hun fik også engang massage, og det var tiltrængt. Godt Pernille var der :-)

Søndag løb vi spring åben og blev placeret som nr. 11 ud af 120 hunde, fejlfri og fik vores første DM udtagelse. Ag åben fik vi en slalom fejl øv da det var min skyld....... Spring klasse 3 lå lige til os, men jeg skulle spille smart og løbe fra Aya, det kostede en disk, da jeg ikke så efter hende. Igen dumme "Pia" fejl. Mandag skulle vi kun løbe agility klasse 3, jeg skulle starte, der var 2 gange balance, et A bræt og en vippe yeaha hvor felter, jeg havde Aya nede på alle felter mente både jeg og alle andre, men ikke dommeren øv øv øv. Noget man kan blive meget sur over, men på den anden side så ved jeg hun var dernede endda med 2 poter, og hun løb det bedste hun kunne, og at hun sådan set ikke er i form, og alligevel giver sig selv 100 procent, jeg er så stolt af min Aya :-) Jeg vil så også sige at mens jeg skriver dette her så ligger hun helt flad, og sover. Hun er godt nok træt.

Ud over jeg havde Aya med, så var der mange af mine hvalpe der nemlig Dazzler, Dweet, Crazy, Breezy og Zippo. Og hold da op hvor løber de godt disse 5 lækre hunde. Dazzler var bedst i de 4 åbne, skulle starte sidst i finalen, men blev desværre disket. Men eller et flot løb. Zippo var også i finalen og han vandt den FLOT. Crazy og Dweet var også begge i finalen den ene blev nr. 4 og den anden fik en disk. Breezy skulle hjem da Christine skal op til eksamen. Nå al det så er sagt så lørdag omkring middag kom både Dream og Upsi for at lege med bror Chinook. Hvor var det dejligt at se de to små hvalpe igen. Og de var nu også glade for at se mig :-) :-)

En rigtig god weekend og tak til Henrik og Ina for at dele en masse pizzaer og øl med mig. Og til Marianne og Bent der har taget Ronja med hjem. Glæder mig til at få hende igen i morgen :-)







Ingen kommentarer: