onsdag den 21. juli 2010

Av av av

Jeg tog afsted på arbejde på Lejre station, og regnede med at dagen skulle blive hård og svedig, da jeg klipper hæk. Men den endte meget anderledes end jeg havde regnet med.

Jeg stod inde i en hæk og pludselig blev jeg stukket af en hveps, smed hækklipper skældte den f...... hveps ud, og løb ud af hækken.

Forhistorien er at jeg for mange år siden blev stukket 2 gange inde for et døgn og måtte en tur på sygehuset med åndenød og udslet. Siden er jeg blevet stukket et par gange uden problemer.
Men ikke i dag, der gik ikke 5 min fra jeg blev stukket til jeg fik meget meget ondt i hovedet, hjertet bankede og jeg havde det rigtig skidt.
Heldigvis var der en passager, som jeg kontaktede og han ringede til 112. små 10 min senere kom ambulancen. Og jeg måtte pænt lægge mig på båren. Ankommet til Roskilde sygehus, blev jeg undersøgt af en læge, som i første omgang bare ville observere mig. Inden hun gik lagde hun mærke til at jeg kløede mig i hånden. Så måtte jeg lige løfte blusen op og hun spurgte stille og rolig, om jeg plejede at være rød på ryggen ØHHHH nej.
Løfte op i blusen foran, næ heller ikke her plejere jeg at være postkasse rød. Ok så kom der gang i pillerene, og hun ville også have lagt et drop på mig, men fik hende talt fra det. Derefter lå jeg bare for at ligge. Efter et par timer kom jeg ned i venterummet, her sad jeg atter et par timer inden lægen atter kiggede på mig. Nu var alt det røde væk. og fik lov til at tage hjem.
Så måtte jeg jo ringe til Marianne og Bent, som fluks kørte til Roskilde for at hente mig, og derefter køre Bent og mig ud til Lejre hvor firma bilen stod. Bent kørte den hjem da jeg ikke var helt sikker på at jeg kunne køre.
Billederne er min arm og hvor rød det er rundt om stikket. Den er ligeså rød på oversiden af armen. Jeg har stadigvæk ondt i hovedet, og jeg føler mig da heller ikke helt på toppen.
Det er lidt af en forskrækkelse men den endte heldigvis lykkeligt, jeg nåede også i forvirringen at sige tak til den togpassagere der passede på mig indtil falck kom :-)

Ingen kommentarer: