tirsdag den 27. januar 2009

HURRA HURRA

Ingen billeder idag, men masser af gode nyheder:-) :-)

Jeg havde fået tid ved dyrlæge i Rødding, ca 65 km herfra:-)

De små skulle have et sundhedstjek, de skulle vaccineres og de skulle øjenlyses, puha mange ting. Desuden skulle Woogi HD og AA fotograferes:-)

Jeg må nok sige at jeg har sovet meget dårlig, er altid nervøs,når mine hvalpe skal have dette gjort, jeg ved godt Johanna siger de har ikke noget, men men men....

Jeg havde fået Susanne til at tage med mig, da 4 hvalpe og en måske bedøvet Woogi, var mere end jeg kunne klare selv.

Ankommet til dyrlægen, kom en af klinik damerne ud for at give de små deres øjendråber:-) Destiny så gør dog det dame, hvis du syntes det er sjovt, Susanne skulle så tage Dazzler, hold da op hvor han skreg og gjorde sig til, til sidst lagde Susanne ham om på ryggen, så var der ro!!!!!
De to sidste tog det også OK. Susanne og jeg prøvede så at gå en tur med dem, hold da op, vi havde hver 2 i snore og disse to ville hver sin vej, puha. Gunner Gram som dyrlægen hedder kom ud for at hente os. De havde sat en kravlegård op til de små, og Woogi skulle med ind og røgtenfotograferes, Susanne blev ved hvalpene, og tro mig hele dyrehospitalet kunne høre de var derinde..... Woogi blev ikke bedøvet han mente at det kunne vi klare uden, og ganske rigtig Woogi fandt sig fint i det, skøn hund:-) Der blev taget billeder af både hofter og albuer, og det viste sig at der var ikke noget at komme efter, der går jo nogen dage inden jeg får svar fra DKK:-)

Da vi endelig kom ind til Susanne og hvalpene, så sad Susanne i kravlegården sammen med de små, tja vi kiggede lidt, men der var ro:-)

Vi startede med Destiny, hun sagde intet, og hun fejlede heller ikke noget, næste hund var Dazzler, Susanne trak det længste stå hun fik ham, jo Susanne skulle lige have lidt fat i ham og et lille piv kom der da fra ham:-) Men ellers fejlede han heller ikke noget. Hund nr 3 på bordet var Dweet, man er jo han hund, så man må heller pibe når man får sin sprøjte men ellers var han nu også temmelig tam, Dweet fejlede intet. Sidste hund var Dreamy igen skulle Susanne stå der, og igen havde hun et godt tav i den, men Dreamy er nu en drøm, da Gunner´s instrument var løbet tør for strøm, skulle hun bare sidde på bordet og vente ind til han kom tilbage, Dreamy sad nærmest og sov:-) Dreamy fejlede intet. SKØNT.....

Så alt i alt 4 meget sunde og raske hvalpe, og ingen af dem havde øjensygdomme:-)

Gunner roste dem og mig, for at det var sjældent han havde et kuld sheltier inde som ikke fejlede et eller andet, men nej alle mine er raske, og oven i det så var han total vild med Woogi, og tja hvem er ikke det:-)

Til sidst vil jeg sige tusinde tak til Susanne for at hun ville køre med mig, ellers er jeg ikke sikker på at jeg havde mere hår på hovedet, jeg havde rykket alt ud...... TAK TAK.

Så i morgen rejser Dweet fra os, snøft, men han vil jo få det så godt.

2 kommentarer:

Sanne sagde ...

Du er altså en kanon opdrætter.

Tænk på den fred du får i huset nu, når hvalpene kommer væk. Nå ja - du har jo stadig Woogi, så helt ro får du jo ikke.

Kirsten og Jens sagde ...

Stort til lykke Pia, det er bare et helt fantastilk kuld, Ronja og du har lavet.
Hvor er det dejligt for dig, at alle er helt raske.
At de 4 små er godt rustede til at komme ud i verden, er jeg ikke det midste i tvivl om!