mandag den 30. august 2021

DKK DM 2021 (hund i fokus )

I år har været et sjovt år agility mæssigt set. Der har ikke været så mange stævner pga corona. Men hen over sommeren blev der mere og mere åbent, og vi kunne komme afsted med vores skønne hunde. 
Formen har nok ikke helt været der, men vi har haft det sjovt. 
Zoomi er jo rykket op i klasse 3, og han har kvalificeret sig til DcH DM. 
Men til DKK DM kunne man "bare" melde sig hvis man havde en klasse 2 eller klasse 3 hund. Så jeg snakkede lidt med Maiken om det, og hun fik lov til at låne Izmoo, Izmoo er i klasse 2. Så Maiken og jeg byttede hunde, Tweety kom over til mig, og Izmoo hjem til hende, så hun kunne træne lidt med hende. 
Nå men afsted det gik mod Silkeborg hvor jeg skulle overnatte hos Maiken. 
Lørdag startede vi med spring løb, Zoomi kunne pludselig ikke en spring kombination. så han blev disket, i ag løbet, samme spring kombination, og den var stadigvæk ikke fundet hmmmmm. så endnu en disk. 
Så DM var helt udelukket for os, da det er sammenlagt bedst i 3 løb. 
Søndag skulle han så løbe hund i fokus konkurrence, og her havde han desværre 5 fejl. Da vi så kom til "finalen" for DM så løb han så godt, og den kombination han ikke kunne i dagen før, kunne han nu :-) dygtige dreng. Men så glemte jeg lige at skubbe ham ud på et spring og han tog det forkert. Men det bedste er at jeg har min bedste Zoomi med hjem :-) han er og bliver min dygtige skønne dreng. :-)
Tak til alle der heppede og grinede af vores løb 

Izmoo var derimod i hopla. hun havde dog glemt at der var 12 slalom pinde, men heldigvis fandt hun dem om søndagen, og waow et par løb Maiken og hende fyrede af. Det var så flot, og selvfølgelig lidt øv med fejlene, men det var de fedeste løb ever :-)Tak fordi du har løbet med hende. Hun er bare blevet så glad
 

Zoola ville også prøve at ligge på Danmarks vetbed tæppet

Hund i fokus er mange ting samlet, og søndag var vi lige ude og prøv din hund i udstilling
Zamoo og Tana fik lov til at prøve, græsset var lidt høj, så begge piger havde svært ved at løbe fint, men dommeren var meget begejstret for begge, Deres temperament roste hun helt vildt, og deres flotte vinkler, pels, hoved, osv, man kunne få 10 point ud af 10 mulige og om ikke begge piger fik det. :-)
Zamoo er stolt 

Stolt Tana

Her er Tana beskrivelse Zamoo´s er det samme

Nå men om ikke jeg som opdrætter er såååååå stolt. Ud over Zoomi (Uha/Mason) og Izmoo (Uha/Carson) så var der flere FOULA hunde med. Alle fik en lille held og lykke gave, Nåede at give dem det, inden de skulle op. 
Her er det Trouble (Ronja/Monty) der er smuk i sit dækken, han var op i rally senior klasse

Lille fine Iggie (Uha/Carson) var også med i begynder klassen i agility, 

Duchesse ( Woogi/Carson) var med i senior klassen og her sidder hun med sin fine gave fra mig, og den flotte rosette fra konkurrencen 

Og ikke mindst Viva (Lamu/Scoop) som blev nr 3 i begynder klassen med 197 point ud af 200 mulige. Waow hvor flot, KÆMPE KÆMPE stort TILLYKKE Karina, hvor er det bare flot, Og hvor var jeg glad for at være der da du blev kaldt op, det er bare et stort øjeblik både for dig, men så sandelig også for mig. :-)
Glæder mig så meget til at følge jer to fremover. 


I dag har jeg fri for arbejde og som I kan se 2 trætte hunde :-)


Det har været en fantastisk weekend, først tak til Marianne og Bent for at passe resten af flokken. Uden jer ville det havde været svært. Og tak til alle jeg har været sammen med her i weekenden. Det har været en fantastisk god weekend. 

Og endnu et kæmpe stort tillykke til alle Foula hundene, som har været til DM, 
 

Ingen kommentarer: