søndag den 8. september 2019

Gibson og Hvalpeplaner

Der er sket meget her på det sidste, har slet ikke haft tid til at skrive. 
Først så er der kommet en lille bi black han i huset. 
Humlebyns Gibson

Som I kan se så kommer han fra Humlebyns i Sverige. En meget seriøs opdrætter, som lægger vægt på sundhed, temperament, og at der skal være drive i dem. 
Jeg havde længe gået og ville have en ny hund/avlshund/ren amerikansk.
Og ja så var han der, Jeg så ham da jeg var i sverige med Zoomi til kenneldag.
Der var han 2 uger. Der var ikke meget at se. Men en aftale kom i hus, Og nu har han været her i 2 uger
 Han sætter gang i alle, og jeg mener alle, incl mig :-) der er godt nok gang i ham, Hans kalde navn er Gibbie, Gibs, Gibson osv. Og nej han kommer ikke altid :-) Zoola har taget ham til sig, de andre tror han flytter :-) Han bliver en sjov hund at følge fremover.

Så er der jo hvalpe planer, Izmoo gik desværre tom :-( Jeg havde håbet at hun ville få nogen søde bi black hvalpe, men nej
Så lavede jeg en aftale med Henrik som har søster Sonya.
Henrik var med det samme med på den, og selvfølgelig ville jeg gerne have at han brugte Kalle. 
Så henrik tog med Sonya en tur til Sverige op til Humlebyns Arkansas ( Kalle)
Og her i mandags kom der endelig et scannings billede fra Henrik, om at der er små hvalpe i Sonya :-) :-)  Ihhhh hvor jeg glæder mig, Hvalpene vil stå i mit kennelnavn, men de vil opvokse hos Henrik. Jeg er så meget med ind over som jeg overhovedet kan. 
Nu glæder jeg mig til at forhåbenlig være med til fødsel :-)

Næste plan hos mig er, som mange ved Lamu og Scoop. 
Tænker Lamu går i løbetid omkring november. Også er det igang med parring osv. 

Glæder mig helt vildt til at skulle have hvalpe her hjemme :-)
Og ja det bliver en spændende kombination. Nu har jeg set Scoop siden han blev født, jeg har nusset ham da han boede hos Inge, og jeg har fulgt ham op igennem årene, Han er ikke blevet valgt fordi han løber agility, eller fordi han pludselig har fået et cert i agility, Nej jeg har hele tiden haft kig på ham.

Så er der også et par sure opstød fra mig. Lad vær med at stå ved mine kommende hvalpekøbere, og sig at man ikke skal købe sheltier i Danmark, for i Danmark kan man ikke få nogen super gode agility hunde, Og det er også en frækhed at stå og sige det mens jeg er ved siden. Hvis man mener mit avl er dårlig, så kom til mig, Hvis man mener at mine hvalpe ikke kan løbe agility og jeg avler dem helt forkert, så kom til mig. Så kan vi få en snak om det. Jeg kan selvfølgelig give ret i at jeg IKKE laver agility hunde. Men jeg avler på nogen gennemtjekket hunde, som er super sunde, og hvad de bliver til hos deres ejer, er jo op til dem :-)

Desuden, hvis man er interesseret i en hvalp efter mine hunde, så kom til mig, og lad vær med at fritte dem ud, som har mine tæver boende, de har intet med avlen at gøre. Og lad også vær med at spørge han hunde ejeren af, de har heller ikke noget med mine hvalpe at gøre.

Ingen kommentarer: