søndag den 18. februar 2018

Agility konkurrence i Fakse DcH

Vi var tilmeldt til Fakse DcH agility stævne. Jeg havde mine tvivl om jeg kunne løbe, da jeg havde trykket mine ribben, først i januar. Men heldigvis kunne jeg løbe, 4 løbe med Uha, 4 løb med Zoomi og 2 løb med Izmoo

Jeg kan starte med Izmoo, jeg har ikke løbet med hende selv, jeg ved ikke hvor hun er henne, jeg vidste ikke om hun ville løbe med mig. Men der var ingen problemer. 
Izmoo lagde ud i ag 1 og vandt klasse fejlfri, og første pind i bogen Hold nu op jeg var glad, og i spring klasse 1 blev hun nr 2 med fejl, det var en sindsyg svær slalom indgang for en klasse 1 hund, og især hunde der løber foran en, så her fejlede Izmoo og tja det vidste jeg godt hun nok ikke kunne. Men en sej pige det er hun.
Så var der Zoomi, han er altid sjov at løbe med, jeg ved aldrig hvad han finder på. Og tja det var ingen undtagelse denne gang. Men han lagde ud med en 5 plads i ag 1 og 5 fejl, en 6 plads i ag åben med 5 fejl, så blev han disket i de to spring løb, I springløbene var slalom indgangen for svær for os. og Zoomi valgte også selv en bane, som hverken dommeren eller jeg havde lavet/gået til, men Zoomi havde en fest og han løbe stærkt 

Så var der Uha, og hold op jeg havde glædet mig til at løbe med den lille fis, hun har ingen pels, hun er måske ikke i agility form, hun har ikke set en bane i over 1/2 år. men hold nu op hun er sjov. Hun lagde ud med en 2 plads i agility klasse 2 med 5 fejl (Pia glemte vist lige banen) agility åben, lavede Uha selv sin bane og blev disket. Spring åben blev hun nr 4 med fejl og til sidst i sidste løb gav hun den maks gas, vandt klasse fejlfri, bedste tid af alle størrelser og rykkede dermed op i klasse 3. Hold da op det havde jeg ikke lige troet om hende. Men hun er så skøn at løbe med, og nå ja min lille sit sikre hund, som altid bliver i starten havde 2 tyvstart. hmmm må vist være lidt obs på hende :-)
Tak til alle for en hyggelig dag. Glæder mig til næste weekend hvor vi skal på tøsetur med Marianne og alle vores hunde. 

Ingen kommentarer: