lørdag den 12. november 2016

ISAC 2016 og Herning udstilling

Hvad betyder ISAC ?  International Sheltie Agility Competition eller sheltie VM :-)
Maiken og jeg havde længe snakket om at vi godt kunne tænke os at komme med. Stævnet var i Tyskland og skulle holdes i en stor agility hal i Lübbecke Agility hallen

Vi skulle bo i Bad Oeynhausen på et stort hotel, som I kan se her under. Det var bare så smukt, og selvfølgelig skulle vi have billeder af hundene foran hotellet. 

Zoomi, Tweety og mor Uha

Parken. 
Zoomi, Uha og Tweety

Uha lagde sig i Maiken seng. :-)

3 smukke og lækre hunde med hver deres dækken på

Og vores trøjer hvor der stod kennel Foula og dannebro sheltie på :-)

Selve turen havde som sagt været planlagt længe, og vi skulle også have været flere kennel Foula hunde med, men efterhånden sprang de fra, så det endte med at der var Susanne Prier med Dweet, Maiken Dreier med Tweety og jeg selv med Zoomi. Samt var Uha også med. 
Maiken og jeg var blevet enig om, at alle de bump vi havde undervejs, skulle ikke ødelægge vores tur, og det gjorder det heller ikke, Hold nu op en fed oplevelse, synd for dem der ikke var med :-) 
Fredag skulle vi løbe hold, og da vores kennel Foula mellem hunde hold var blevet halveret, og man skulle være 3 på holdet, Så havde jeg sørget for at Maiken og Tweety kom på et Hollands hold, og jeg med Zoomi kom på et Italiensk hold, og hold nu op sikke mange nye venner vi fik på det grundlag :-) 
Banerne var svære og Tweety var slet ikke på det plan, men de havde en fest. Tweety var ikke berørt af at der var 450 sheltier inde i en hal :-)
Tweety blev disket begge løb. 
Zoomi var heller ikke berørt, og kom som den eneste på vores hold igennem den ene af banerne, Vi var 4 kvinder med 4 merle sheltie hanner :-)

Hallen

Zoomi hold løb 

Uha skulle også løbe hold, men vores hold var ren dansk. Vi hed Danish Wiking og bestod af Julie Tambjerg med hendes to hunde og Susanne Prier med Dweet. 
Vores hold lå efter det ene løbe som nr. 12 vi havde 3 fejlfrie hunde, desværre i næste løb blev Julie disket og Uha fik fejl. Men hold nu op en fest vi havde, og hvor havde vi et godt sammenhold. Tak begge to. 
Uha lader op sammen med Gitte. Tak for pasning og filmning af vores løb. :-)
Lørdag var der så individuel løb, Zoomi blev desværre halt efter sidste løb, og måtte tilses af en dyrlæge, som mente at han havde en forvridning i det ene forben, stakkels fyr.
Tweety blev disket i begge løb, og Dweet kom igennem og måtte en tur i semifinale, og lå lige en hund fra at komme i finalen. øv men hold nu op hvor er det skønt at følge mine hvalpe så tæt på. Tak Maiken og Susanne for at jeg må være en del af det.  
Her ligger Zoomi i min stol og ser agility

Uha derimod tog fuldstændig fusen på mig. Hun har lige haft hvalpe, og jeg har brugt tiden på at få hendes form op, altså gåture, og løb, men hun har kun trænet 2 gange inden vi tog afsted, så jeg satsede overhovedet ikke på hende. Men det var dumt ikke at tro på den lille fis. 
I agility løbet fik hun dog en væring, mange havde problemer med hjulet, også Uha, men alligevel endte vi som nr. 4. og fik en flot rosette :-) Og om hun ikke gik ind i spring løbet og bare løb derud af. og fik en flot 2 plads. 
Her står vi til præmieoverrækkelse Julie som nr 1 og jeg nr. 2 og hørte kong Christian nationalmelodi :-)
Med det løb skulle vi i finalen. Ikke lige noget jeg havde planlagt, men på den anden side, så skulle vi bare ind og fyrer den af og have en fest. 


Min lille udstillingshund og agility hund, hold nu op jeg er stolt af hende.
Charlotte Lyngholm og Johanna Allanch sikke en super hund hun er :-)

2 fine rosetter 

Kan man være mere stolt af hende

                                               Vi sad sammen med Bernadette Bay og Dennis Bay, som også har taget mange af de fantastiske billeder af hundene, Thank you both for a lot of great days and picture.
. Tweety og Zoomi holder øje med Maiken og mig.
                                                 
 Uha i et af hendes agility løb. Hun løb som hun aldrig har løbet før. I finalen, var vi 3 dansker Julie Tambjerg, Chatrine Møller og jeg. og vi skulle løbe finalen mod en masse klasse 3 hunde og verdensmesteren. Vi gik alle ind med den indstilling at vi skulle have en fest og give den max gas. Desværre løb Uha en anelse for stærkt og tog et spring forkert, men hold nu op en fest hun havde, Catrine havde desværre en fejl og Julie løb nok sit bedste løb og blev sammenlagt nr 8. Og ikke nok med det, men vi havde en skøn lille Dansker lejer, som alle stod op og heppede på os. Tusinde tak Maiken, Susanne, Gitte, Hedvig  og Gitte Hoffmeister. Hvor har det været fedt at opleve alt det sammen med jer.
En glad Dansker lejer


 En fed fed oplevelse, som jeg gerne gør igen, Og især sammen med de dejlige mennesker, hold nu op hvor har vi grinet, snakket og danset.Det skal dog siges at med 450 sheltier inde i en hal, så er der en del larm, og det kan godt være at I her hjemme har set live stream, og eller videoer, men tro mig, larmen var nok 10 gange værre. Jeg kunne ikke bare kalde som jeg plejer på hundene, jeg måtte råbe.

De sidste jeg vil sige tusinde tak til er Marianne og Bent for at passe Livi, Johanna for at passe Carson, Maiken forældre for at måtte låne deres bil og ikke mindst Mona og Felicia for at tage hånd om Izmoo.
Og angående Izmoo, så var hun taget på ferie på fyn, hos Mona og de to skønne Tervueren og lille Buffy. Og om søndagen, tog de afsted til udstilling i Herning. Her skulle Izmoo stille op i sin første udstilling. Hun fik selskab af hendes bror og søster Karlo og Trille. Karlo fik ml, da hans ører strittede, de skal bare have en gang lim, så er han klar igen :-) Og Trille samt Izmoo fik sl. så de to tæver måtte op mod hinanden og her vandt Izmoo, så Izmoo blev bedste Baby
Her er hendes kritik
bra storlek för åldern fint huvud bra uttryck fina öron bra hals och rygg utm kropp kraftiga ben välvinklad går bra visar sig fint
Dommer var Per Svarstad fra Sverige.
Tusinde tak til Felicia for at udstille min lille hund.

To stolte og trætte hunde. Izmoo med sine to rosetter og mor Uha med hendes to og medaljen for at være med i finalen. 
En dejlig mini ferie, som jeg gerne gør igen, og uden alle dem som har hjulpet mig, ville det ikke kunne lade sig gøre, håber at I alle ved at I betyder så meget for mig.
                                                                          TAAAAAAAAK

Ingen kommentarer: