søndag den 5. juni 2016

Foula hvalpedag 2016

I år ville jeg prøve at holde en hvalpedag for alle sheltierne, jeg kiggede i kalenderen for at se om der var agility eller andet i Danmark, og fandt så denne weekend. 
Det er jo ikke nemt at samle hvalpe fra 7 kuld, men hold da op jeg er glad for dem som kom :-)
Vi skulle mødes ved en skole i Næstved hvor vi kunne lave lidt forskelligt, jeg havde fået Bent og Marianne til at tage nogen agility forhindringer og rally skilte med. Jeg havde fået Maiken til at købe steg og drikkelse så vi kunne lave flæskestegs sandwich og få noget køligt at drikke, og jeg havde fået flere til at bage kage :-)
Vi samles alle i alt 12 hunde og små 20 mennesker :-) 
Vejret havde vi jo med os, måske en anelse for varmt. 
Her er det fælles hygge rundt om træet, og i løbet af dagen flyttede man rundt efter skyggen :-)

Bent havde tegnet en bane,  hvor alle kunne være med, dem der havde været i konkurrence løb en bane, og dem der ikke rigtig havde prøvet agility eller løbet endnu, de fik en nemmere bane. Susanne Prier var dommer, Og dømte meget retfærdigt :-)
Og Vicky tog en masse gode og skønne billeder af alle vores hunde, Jeg har kun lige lagt de her få op, men skal nok lægge flere op. Tak Vicky, de billeder er jo fantastiske. 

Derefter blev der spist og hygget. Og jeg fik denne flotte kurv, med alt til mig og hundene, TUSINDE TAK ALLE SAMMEN.

Så lavede vi lige en lille rally bane, alle prøvede også her, også dem, der aldrig har prøvet rally :-)
Til sidst regnede jeg ud og vi fandt et vinderhold :-) .-) 

Og noget som jo er en Foula must, er fælles billede.
Kuld fra 3 forskellige mødre. 

Fra venstre Uha/Mason kuld, Tweety, Zoomi, og Tobee. Kuld Ronja/Monty. Zippo,Dazzler og Dweet. Kuld Woogi/Chip. Wilson, Spot, Kuld Woogi/Carson. Duchesse, Etta, Chinook, og Zoya

3 raske fyre fra Ronja/Monty
Dazzler, Dweet og Zippo

6 sort skønne hunde fra Woogi/Chip og Carson
Wilson, Spot, Chinook, Zoya, Duchesse og Etta.

Og de 3 blå. Uha/Mason
Tweety, Zoomi og Tobee.
Det var en fantastik dag, og jeg bliver helt varm om hjertet, jeg ser at alle mine hunde er glade og især også glade for at se mig, de er velfungerende, og ikke mindst de arbejder når de skal og de slapper af når de skal, Der er en rød tråd igennem alle kuld og det er at de er vilde med at arbejde, og de ser så glade  ud alle sammen. Ej hvor er det skønt at se.
Et kæmpe stort tak til alle som kom. Synd at ikke alle kunne komme, og mega synd for de to hunde der blev syge og ikke kunne komme. Tak fordi i meldte afbud :-)

Jeg vil dog lige fremhæve Gunnel og mand, samt Wilson, der kom helt oppe fra Finland, det var jeg rigtig glad for. Og hvor var det dejligt at se den skønne fyr igen. :-) Også Wilson kunne huske mig :-)

Tak Marianne/Zippo, Bent/Dazzler, Steen/Chinook, Susanne/Dweet, Kirsten/Etta, Anni-Jens/Duchesse, Martin-kæreste/Spot, Gunnel-Mand/Wilson, Vicky/Zoya, Maiken/Tweety og Sanne/Tobee.

Ingen kommentarer: