søndag den 12. maj 2013

Agility og færdselsprøve

Onsdag eftermiddag kørte Woogi, Aya og Livi samt jeg selv op til Silkeborg, hvor jeg skulle sove hos Ann med Ozzy og deres familie. Vi startede med at gå en tur i skoven, hvor Aya, Woogi og Livi var nede og bade i en af Silkeborg søerne, og nå ja de tog også et par mudderbad, Ozzy var eksemplarisk og kunne slet ikke finde på sådan noget :-)
Torsdag morgen kørte hundene og jeg så til DKK Viby hvor der var agility konkurrence i 3 dage, vi skulle dog kun løbe de to af dagene. 
Woogi var god hun fik sit første Agility Cert, seje lille hund.  

Hun fik også en DM udtagelse. Aya havde en fest og fik nogen fejl. 

Fredag efter endt stævne kørte jeg og hundene så til Grindsted, vi skulle nu bo nede hos Iben, Milan og Viva, Det var dejligt at se Viva igen,  og der var stor gensyns glæde :-)
Lørdag morgen stod vi atter tidlig op, for at køre til Vejle hvor vi skulle op til en færdselsprøve i schæferklubben kreds 37. De tog rigtig godt imod mig, og de var meget spændt på at se hvordan en sheltie kunne gå til en færdselsprøve, Woogi imponerede dem alle sammen, hun var bare så sød. Hun var dog træt, men kom flot igennem lydigheds delen, som består af lineføring, fri ved fod, sit, dæk og langtids dæk. Så første del var bestået.

Næste del af prøven var at skulle kunne opfører sig ordenligt i bymiljø. her mødte vi folk der løb, cykler, biler og andre fremmede hunde, de skulle kunne blive bundet af uden at skabe sig, mens føreren var væk, Woogi klarede det til fuld point og bestod dermed hele færdsel prøven.

Seje lille Woogi gik sin mor Ronja i bedene og tog færdselprøven, og kan nu på sin stambog skrive FP Foula´s Black Blizzard Of Monty :-) :-)


Vel hjemme lørdag aften indtog alle hunde sofaen og sengen, og der skulle soves igennem, Livi ligger og hygger i sofaen sammen med mig. 
Tusinde tak til Ann og Iben for at huse hundene og jeg, det er rigtig sødt af jer :-)

Ingen kommentarer: