søndag den 13. maj 2012

Hvalsø

Fredag kørte Ina og jeg til Hvalsø for at sætte telt op. Hold da op hvor det blæste, men ved hjælpe fra Martin og håbede på at de blev der til næste dag. 
Øverste billede er Spot, han er total lækker og rigtig glad når han ser mig. Og da også når han ser Aya. 
Billede her neden under er Mia.
Begge hunde havde den store fornøjelse at lege både fredag og lørdag sammen :-)
Nå men lørdag tog jeg Aya, Woogi og Mia med til Hvalsø. Vores telte stod, men hold da op hvor det blæste. Mit første løb var ag 1 med Woogi, Woogi og jeg har et lille slalom problem når vi er i konkurrence, så jeg havde valgt at tage legetøjet med i lommen og ville give hende det inde på banen. Uheldigvis for os så lå slalom allerede som nr. 3 forhindring, og selvfølgelig havde hun glemt den. Jeg tog den om og gav hende hendes legetøj, nej hvor sjovt syntes hun :-) 
Problemet i Hvalsø var at der var så meget blæst at de måtte tage først vippen ud, dernæst da en masse mellem hunden faldt af balance, så måtte den en tur ud. Jeg valgte at trække Woogi fra agility åben, da hun plejer at flyve over A brættet, og jeg ville ikke stå med en Woogi i armen. Woogi løb så spring åben og spring klasse 2. Begge super løb og pludselig havde vi fundet slalom, jeg blev dog så overrasket at jeg glemte at løbe videre og vi fik en værring :-)

Aya er skøn at løbe med, vores klasse løb var ikke noget at råbe hurra efter, men vores åbne klasser. I agility blev hun nr. 5 fejlfri, og i spring åben blev hun nr. 4 fejlfri. Her er Aya spring åben løb http://www.youtube.com/watch?v=Z6pNpZVNYrc&feature=share
 Dermed er Aya udtaget til DKK DM. Seje gamle hund, som jeg her i foråret havde afskrevet og sagt at hun nok snart skal på pension. Nej det venter jeg lige med lidt endnu.

Hvalsø gjorde et stort arbejde, de kan ikke gøre for vejret, men jeg vil alligevel komme med et surt opstød, og det ikke over Hvalsø men over deltagerne. For at Hvalsø og andre klubber kan holde et stævne og alt skal køre efter en snor, og hundeførerne er de første der klager hvis der er forsinkelser osv. Så syntes jeg godt at hvis man ikke vil løbe en klasse enten pga. at man køre hjem, ikke gider eller andet, så går man hen til indsenderen og melder fra......... I går i spring klasse 3 i regn og blæst, stod den stakkels indsender og kaldte på nok 10 mennesker som ikke dukkede op. Nogen af os vidste at nogen var taget hjem. Men ellers måtte de bare bag i bunken. Helt ærlig, der går ingen skår af os, at gå lige ned og sige jeg kommer ikke. De behøver ikke nogen begrundelse. Disse frivillige står der i al slags vejr og klager ikke. OG DE STÅR DER FOR JERES SKYLD.
Nu vil jeg bare nyde min søndag sammen med hundene og katten Nonno. 
Her er lige en lille hyggelig video af Nonno, Mia og Viva
http://www.youtube.com/watch?v=ZsxplpSuhQ0&feature=share

Ingen kommentarer: