lørdag den 17. april 2010

DGI i Sorø hundevenner

Så kom dagen hvor Woogi, Aya og jeg skulle til agility konkurrence i Sorøhundevenner.
Det var en DGI landsdelsturnering, og man stiller op som hold, da Sorøhundevenner mange hunde med, så endte det med 6 hold fra Sorø og 3 hold fra andre klubber.

Aya og Woogi var ikke på samme hold. Woogi skulle løbe begynder klasse og Aya øvet klasse.

Woogi lagde ud i agility med først at falde fra balancen, derefter tog hun ikke alle slalom pinde og jeg var dermed disket :-( Men pyt Woogi havde et godt løb. I spring klasse gav vi den gas, og jeg skal love for at både Woogi´s ben og mine ben løb alt hvad de overhovedet kunne, det var et rigtig sejt løb vi havde.

Aya´s løb i agility var rigtig godt, det var en svær bane, og vi kom igennem al det svære, men det 4 sidste spring stod Aya ikke helt som jeg havde regnet med og vupti hun sprang tilbage over springet øv øv øv. Men jeg tager den nu på min kappe. Springløbet var super, men desværre løb Aya mellem rammen i hjulet, endnu engang var det vist nok mig der stod lidt forkert....Mon Aya snart skal have en ny fører.

Så kom vi til for sjov klassen, der var 3 tunneller og nogen spring men 20 nr, og hold da op vi skulle løbe. Woogi løb rigtig hurtig så hurtig at dommeren ikke så at hun faktisk løb paralle med tunnel og ikke igennem tunnel. Men vores løb var hurtig og sjovt, dommeren sagde godt nok bagefter da han også havde hørt de andres kommentar at hun ikke var igennem tunnel. Og det viste jeg jo godt...Aya løb rigtig stærkt og godt, der var ikke meget hun kunne have gjort bedre.

Så var der tid til præmie overrækkelser. Woogi´s hold endte faktisk med at blive nr. 3 i både spring og agility og som om det ikke var nok så blev Woogi faktisk den bedste spring hund al alle størrelser og klasser. Det er noget med at de regner en procent del ud, men ellers ved jeg ikke hvordan, men sejt at min lille hund havde haft et så godt springløb. Var jeg måske en anelse stolt:-) Aya´s hold endte vist nok på sidste pladsen i begge løb, nå ja men vi havde det sjovt. I for sjov klassen var Aya så den hurtigste hund og vandt dermed klassen.

Zippo var også inde og løbe, hvor er det en fornøjelse at se Marianne og Zippo løbe, det så bare så legende let ud, hvilke jeg jo godt ved ikke er, men der var flere der så hold da op hvordan gjorde de det. Og det så sku fedt ud.... I er bare så dejlige at se på når I løber.

Etta kom ud for at kigge på, Etta går fuldstændig i spåner når hun ser mig, hvor det det dog dejligt. Vi skulle lige se Etta nye triks hvor er det en sej lille hund. Etta var også ude og lege lidt med Aya, Aya syntes Etta er så sød, hvilke jeg jo vil give Aya ret i.

Alt i alt en dejlig da i Sorø. I morgen venter atter en spændende dag, som jeg nok vil skrive lidt om i morgen.

Ingen kommentarer: