søndag den 25. oktober 2009

Aya fik 100 point i ekspert klassen

Aya og mig med vores rosette og de 100 point i ekspert klassen. Og Khristina med Bogey som er i champoin klassen, her fik de også 100 point. Er vi bare gode.
Aya og jeg henter vores præmier :-)


I går var vi til rally stævne inde i belgierklubben i Odense. Som sædvanligt startede vi med begynder klassen. Jeg havde meldt Coco til. Sidste gang gik det jo ikke så godt, jeg ved hun kan, så jeg troede på hende. Men atter tabte hun hjernen et eller andet sted inde på banen, og da jeg allerede sidste gang havde trukket hende rundt, uden hun syntes det var sjovt. Så valgte jeg denne gang ca midt i det hele at stoppe hende. Jeg vil ikke udsætte hende for noget hun ikke syntes er sjovt. Så Coco fik atter en IB (ikke bestået )
Så var det Woogi tur. Jeg gik ind med hende, og pludselig så havde jeg ikke den kontakt med hende som jeg plejer. Hun plejer også at snakke med mig på en sjov måde, men jeg syntes hendes gøen var anderledes, og hun syntes ikke det var sjovt, så også med hende kom jeg ca halv bane rundt, så sprang hun op af mine ben og jeg tog hende på armen, sagde til dommeren at nu stoppede jeg altså :-( også med hende en IB. Kors hvor det køre for mine hunde :-(
Men så kom Aya :-) Jeg havde så mange sommerfugle i maven som der overhovedet kunne være, men Aya plejer ikke være påvirket af det :-) Hvilket hun heller ikke var, hun gik med mig rundt totalt tændt, jeg kunne se hendes tænder,for når hun er oppe og køre, går hun og viser tænder af mig :-) Vi kom rundt, men som hundefører er man vel altid selv kritisk.... Så var der kun æres pladsen tilbage. Her skulle Aya sidde foran mig. Og det gjorde hun i de 2 1/2 min som hun skulle. GOD HUND.
Da vi var færdige kom Sanne hen og viskede til mig, at hun havde fået afvide, at der overhovedet ikke var lavet en streg på Aya papir, dvs så fik hun 100 point :-) OK var jeg chokket ja..... Da vi tilsidst kom til præmie overrækkelse så var det ganske rigtig Aya 1 plads med 100 point SUPER HUND. Hvor er jeg dog glad for hende....

Det er jeg nu for alle mine hunde også selv om de fejler. Jeg ved hvad der skal trænes på. Coco har noget med de påvirkninger der kommer ude fra og Woogi tja hun er bare Woogi...Hun var heller ikke selv helt med følesesmæssigt. Nu står den på ro de næste par weekender :-)

2 kommentarer:

Kim Ø Hansen sagde ...

Stort tillykke med de 100 point til dig og Aya, jeg skal nok se om jeg kan få lokket Julie med til Ribe

Cocker-Faaborg sagde ...

Et STORT TILLYKKE med Aya. Super godt gået. :-))